Friday, November 07, 2008

What I've been doing - part

what i've been doing this year? Hmmm , well during the 1st quarter of the year, I didn't have time for crafting or blogging. My hands were full as we took care for my sick father since november 2007. He was bedridden and suffered from aching joints because of his old age. Eventually we lost him in March. I didn't realised that I was deeply affected by the loss. I cried silent tears of deep sorrow and didn't have a heart even to lift a needle or 'playing' with my brand new Bernina I bought a couple of months before my father fall sick.

In June, I gathered myself together. Thank to my dear hubby, kids adn friends who never stop giving me support & motivation. Life goes on. Slowly back to crafting and stashing, meeting new friends. As at todate, I feel lively & motivated and looking forward for a new begining in the 'Land of Hornbill' in the next few days. Yes, we will back there - I used to call it 'a familiar foreign soil'. Well, it is not so foreign to me anymore. From now on , I will call it 'a not-so-foreign soil'. Back in Sarawak but different city. Here I come...

(part 2 - will uploads pictures only)



apa yang aku buat tahun ni? Sebenarnya dalam suku pertama, tiada ruang masa yang boleh aku luangkan untuk aktiviti kraf mahupun 'blogging'. Sejak November tahun lepas, aku sibuk menjaga abah yang sakit kuat, terlantar di katil, menanggung derita penyakit sendi yang sering terjadi pada golongan lanjut usia (usia emas).
akhirnya, Tuhan lebih tahu dan menyayanginya, dia pergi meninggalkan kami pada bulan Mac. Aku tak sedar, rupa-rupanya pemergiannya meninggalkan kesan yang hebat pada diriku. Aku menangis dalam diam dengan penuh rasa duka nestapa.
langsung aku tidak sentuh jarum jahitku yang sekian lama terbiar, begitu juga dengan mesin jahitku , Bernina, yang baru saja aku beli 2 bulan sebelum abah jatuh sakit teruk.

Jun, aku bangkit kembali. Aku bersyukur, punya suami, anak-anak dan kawan-kawan yang begitu memahami, sentiasa memberi semangat dan dorongan. terima kasih. Sekarang aku rasa penuh bersemangat dan bertenaga untuk meneruskan hidup di Bumi Kenyalang tak lama lagi. Ya, kami kembali ke sana, ke negeri yang pernah aku panggil 'tempat asing tapi biasa' (biasa dengar, biasa tengok dalam tv, biasa bergaul dengan kawan-kawan dari sana, pernah melawat sarawak).
sekarang bolehlah aku panggil 'tempat yang tak begitu asing' hehehe.
kali ni kami ke bandar lain. Seghawak, tok kamik datang....

(part 2 - gambar-gambar shj)

No comments: